Skip navigation

בפוסט הקודם הסברתי על חוק השלישים כאבן יסוד בקומפוזיציה כדי ליצור תמונה מאוזנת.
כשמצלמים גופים בתנועה או פורטרטים, יש חשיבות נוספת למיקום.

באופן כללי, אם האובייקט המצולם מביט לכיוון מסויים או שראשו מכוון לכיוון מסויים, מומלץ למקם אותו בצד הנגדי של הפריים.

הסיבה היא, שכאשר מביטים על תמונה ובה מישהו פונה לכיוון מסויים, באופן טבעי אינסטינקטיבי גם עיני המתבונן בתמונה נמשכות לאותו הכיוון.

 

באופן דומה, כשמצלמים אובייקטים בתנועה, כדאי להשאיר להם מקום בפריים בכיוון התנועה. כלומר למקם את האובייקט בצד הנגדי לתנועה.
הסיבה היא זהה – כאשר המתבונן בתמונה מזהה שהאובייקט זז, באופן אינסטינקטיבי עיני המתבונן נמשכות לאותו הכיוון.

למקום שלפני האובייקט הזז קוראים "Active Space", מרחב אקטיבי.
למקום שמאחורי האובייקט הזז קוראים "Dead Space", מרחב מת.

כמובן, שתמיד אפשר לשבור את החוקים.
לעיתים זה יכול דווקא לשפר את התוצאה.
יתכן והתוצאה תהיה פחות אסטתית וזה יכול לגרום למתח אצל המתבונן אבל יתכן שזה בדיוק מה שאתם רוצים ויתכן שזה מוסיף יותר מאשר גורע.

כאשר מבינים את החוויה העוברת על המתבונן בתמונה, אפשר להחליט אם לעבוד איתה או נגדה כדי ליצור את האפקט הרצוי – איזון, דרמה, ציפייה, לחץ וכד'.

אשמח לראות תוצאות שלכם בדף הפייסבוק או בפורום!

אל תשכחו להרשם לערוץ היוטיוב כדי לקבל עדכונים על סרטוני ההדרכה הבאים!
בנוסף, אתם יכולים לבקר ולעשות לייק בדף הפייסבוק ולהרשם לטוויטר 🙂
תוכלו גם להרשם לרשימת התפוצה של הבלוג בתחתית העמוד כדי לקבל עדכונים כשיוצא פוסט חדש…

!Happy Shooting

 

 

 

3 Trackbacks/Pingbacks

  1. […] דיברנו על בניית קומפוזיציה תוך שימוש בחוק השלישים, מבט וגוף בתנועה ולמלא את הפריים. בפוסט הזה נדבר על קווים […]

  2. […] דיברנו על בניית קומפוזיציה תוך שימוש בחוק השלישים, מבט וגוף בתנועה, למלא את הפריים ושימוש בקווים בקומפוזיציה. בפוסט הזה […]

  3. […] דיברנו על בניית קומפוזיציה תוך שימוש בחוק השלישים, מבט וגוף בתנועה, למלא את הפריים, שימוש בקווים בקומפוזיציה ונקודת […]

Leave a Reply

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: