Skip navigation

לאחרונה שואלים אותי די הרבה איך עשיתי את התמונה Fruit Ninja
אז החלטתי להסביר את התהליך.

ראשית, זו התמונה המדוברת:

 

SEFI5097-Edit

 

אז הדבר הראשון שעושים זה לצלם את הסצנה ריקה – כלומר ללא התפוחים וללא הבקבוק. במקרה הזה, הצילום נעשה על השיש במטבח שלי על רקע אריחי הקרמיקה.
בחרתי במיקום הזה בעיקר בגלל הגוונים החמימים והיחסית נטרליים שלו.

השלב הבא (אם הכל מתוכנן מראש ואין הפתעות) הוא להוסיף את האלמנטים בהדרגה מאחורי הפריים לקדמתו – כלומר פריים נוסף רק עם הבקבוק ופריים נוסף של התפוחים.

במקרה הזה את בקבוק הליקר הוספתי אחרי התפוחים בגלל שהפריים נראה לי קצת שומם בלעדיו ואת זה ראיתי רק אחרי שצילמתי את התפוחים.
אבל כאמור כדאי לתכנן מראש.

לאחר שצולמו כל הפריימים נותר רק לשלב אותם בפוטושופ.
נעשה זאת ע"י כך שנפתח את כולם כשכבות באותו מסמך ואז לאט ובזהירות נחשוף בכל פריים את אלו שמתחתיו בעזרת Layer Mask במקומות הרלוונטיים.
במקרה הזה – סדר השכבות הוא (מהתחתונה לעליונה) הרקע הריק, הבקבוק והתפוחים.

כיוון ששכבת התפוחים היא העליונה ביותר היא מסתירה את הבקבוק לכן בשכבה זו נחשוף את החלק הזה של הפריים בmask וכך נקבל גם את הבקבוק.

זהו. פשוט.

עכשיו נשארו רק 2 שאלות קטנות:
1. בשביל מה צריך את השכבה הריקה? למה לא מספיקים 2 הפריימים של התפוחים והבקבוק?
2. איך לעזאזל צילמת את התפוחים באוויר??

האמת, ששתי השאלות האלו קשורות ביניהן.
את התפוחים צילמתי בעזרת קיסמים וכדי לנקות אותם הייתי צריך את הרקע הנקי.

ככלל, שכבת רקע נקי צריך כאשר יש צורך לנקות משהו משכבה אחרת.
בניגוד ללחשוף אלמנט משכבה אחרת כמו הבקבוק, פה הייתי צריך לנקות את הקיסמים או במילים אחרות להחליף את הנוכחות שלהם עם הרקע מאחור.

ללא שכבת הרקע הייתי נאלץ להעתיק את הרקע ממקומות אחרים בפריים וזה היה אמין הרבה פחות בגלל שינויי צבעים, טקסטורה ותאורה.
כעת, תודות לשכבת הרקע הריק, מלאכת מחיקת הקיסמים והצלליות שלהם הייתה פשוטה יחסית.

SEFI5102

 

כמו שניתן לראות, לצערי לא הקפדתי על ניקיון המשטח בזמן הצילום וגם לא על ניקיון התפוחים וזה עשה לי יותר עבודה בעיבוד – כדאי לשים לב גם לזה…

בתמונה הזו עם הקיסמים ניתן גם להבין משהו על התאורה.
הסטאפ היה די פשוט כמו שניתן לראות מהצלליות של הקיסמים:
פלאש אחד בעוצמה נמוכה מצד שמאל במרחק בינוני (שעשה צלליות חלשות ורכות ימינה) ופלאש נוסף בעוצמה גבוהה יותר במרחק קרוב יותר מצד ימין (שעשה צלליות חזקות יותר שמאלה).

התאורה הזו עזרה לי להגביר את ההשתקפויות של התפוחים על השיש.

 

דוגמה נוספת לאותה טכניקת צילום עיבוד:
IMG_5329-2

 

 

אשמח לראות תוצאות שלכם בדף הפייסבוק או בפורום!

אל תשכחו להרשם לערוץ היוטיוב כדי לקבל עדכונים על סרטוני ההדרכה הבאים!
בנוסף, אתם יכולים לבקר ולעשות לייק בדף הפייסבוק ולהרשם לטוויטר 🙂
תוכלו גם להרשם לרשימת התפוצה של הבלוג בתחתית העמוד כדי לקבל עדכונים כשיוצא פוסט חדש…

!Happy Shooting

 

 

 

 

Leave a Reply

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: