Skip navigation

בעמוד הזה אפרסם את השאלות שאתם שואלים אותי ואת התשובות שעניתי, כדי שגם אחרים יוכלו להפיק משהו מזה.
אם אינכם רוצים ששאלתכם תפורסם כאן, אתם מוזמנים לציין זאת 🙂

 

ליאור שרון שאל אותי בפייסבוק:
קראתי את התור שלך על עדשות פריים ורציתי לשתף אותך בתוצאות טסט שעשיתי- צילמתי את אותו הפריים עם עדשת 50 ממ קנון (1.8) ועם עדשת קיט 18-55, שמתי את שניהם על אותו צמצם, 5.6, אותו iso ואותו שאטר, (עדשת הקיט על 50 ממ) גיליתי שהבוקה שמתקבל בעדשת הקיט בצמצם הזה הוא עגול ומלא יותר- ההסבר שלי הוא ש5.6 בעדשה הזאת הוא הצמצם הכי פתוח ולכן הבוקה לא מקבל את הקונטור של הצמצם, למעשה ככל שהצמצם נסגר הוא מקבל צורה עם פינות שגורמת לבוקה להיות פחות מלא, השאלה היא האם בעדשות יוקרתיות יותר הצמצם נסגר בצורה עגולה יותר?
היי ליאור,
יש צמצמים, בעיקר בעדשות L ועדשות פריים, בעלי עלים מעוגלים בחלק הפנימי, אשר גורמים לבוקה להיראות עגול יותר.
בנוסף, מספר העלים מהם בנוי הצמצם משפיע על צורת הבוקה – 5 עלים ייתן צורה קרובה למחומש, 8 עלים ייתן צורה קרובה למתומן וכן הלאה.

כמובן שככל שיש יותר עלים טוב יותר, כיוון שהצורה המתקבלת תהיה קרובה יותר לעיגון. כלומר, בעדשות בעלות 8-9 עלים מעוגלים הבוקה יהיה איכותי ביותר.
בנוסף, הבוקה מושפע מאוד מהמרחק של הרקע מהאובייקט. ככל שהרקע רחוק יותר הטשטוש שלו יהיה נעים יותר והבוקה יהיה טוב יותר.

אתה מוזמן לקרוא את הפוסט בבלוג על בוקה.

מאוד יכול להיות, שבעדשת 50/1.8 העלים של הצמצם לא מעוגלים ולכן רק בצמצם פתוח יותר, אשר בצורתו קרוב יותר לעיגול, תקבל בוקה עגול יותר.
לדעתי בעדשה הזו הצמצם מורכב מ5 עלים אבל אני לא בטוח.
מאוד תלוי איך נראה הבוקה בעדשת הקיט. אם הוא עגול, אבל הגבול שלו בולט יחסית לפנים הבוקה, למשל, הוא  נחשב לבוקה גרוע בגלל שהוא מושך את תשומת הלב.

יש הרבה מה להגיד על בוקה מעבר לצורה שלו…

 

 

יניב שאל:
שלום
התרשמתי מאוד מידע והמקצועיות שלך.

אני רוצה לצלם פרטים למכור באינטרנט ועשיתי קופסא לבנה ותאורה לבנה, ואף יש לי חצובה ומצלמה של קנון SX10.

העניין הוא שאני לא מצליח ליצור תמונות חדות ?
מה המרחק שבו המצלמה צריכה להיות מהאוביקט ובכלל מהקופסא ?

בתודה יניב

 

היי יניב,

תודה על המחמאות,  אני שמח שהפוסטים בבלוג עוזרים 🙂
לגבי השאלה שלך,  קשה מאוד לענות עליה מבלי לראות במה מדובר. חוסר חדות יכול לנבוע מכל כך הרבה סיבות, לכל אחת שיטת טיפול שונה.
מהירות תריס נמוכה מידי,  רעידות ידיך בזמן הצילום,  עומק שדה צר מידי מכדי להכיל את כל הפריט,  אולי לעדשה שלך יש סטייה בפוקוס…

ממליץ לך לקרוא את הפוסטים בבלוג הקשורים לנושא…

צביה אורטנר שאלה:
שלום רב, אשמח מאד לקבל מידע/הודעה על סדנאות קרובות. אני כבר חברה שלך בפייס אבל רק עכשיו ראיתי את ההודעה שלך וקצת מאוחר כבר להתארגן.
בתודה
צביה אורטנר
היי צביה,

תודה על המייל.
בגדול, אנחנו מתכננים לערוך עוד סדנאות, כמובן בתלות בביקוש.

את מוזמנת, בנוסף לחברות בפייס, להצטרף (לעשות לייק) לעמוד שלי בפייסבוק.
על הסדנאות הבאות אפרסם שם.

מקווה לראות אותך באחת הסדנאות בעתיד 🙂

דליה שאלה:

אני קוראת באתר שלך ומאוד אוהבת, שאלתי היא האם אפשר להחליף את צבע הרקע ללבן משום שהקריאה קשה ולא נוחה עם צבע שחור …

דליה,
ראשית – תודה רבה על המחמאות. תמיד נחמד לשמוע שמעניין אתכם לקרוא את מה שאני כותב. 🙂
שנית – לגבי הבקשה שלך. הרקע נבחר בקפידה תוך חשיבה על מכלול דברים.
ביניהם, איך יראו טוב יותר תמונות המצורפות לפוסטים, אילו צבעים אני אוהב ועוד כמה שלא אפרט כאן.
גוון הרקע דומה מאוד לגוון בגרסאות החדשות של פוטושופ ולייטרום ולדעתי הוא נוח מאוד לקריאה.

אני מאוד מעריך את הפידבק ומקווה שלמרות צבע הרקע, תמשיכי לבקר ולקרוא  😉

Leave a Reply

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
%d bloggers like this: